Saturday 20 December 2014

BAGAIMANA ROSE MERAH COLLAGEN berfungsi ?

Ramai di antara kita mendengar bahawa collagen membantu mengurangkan kedutan di muka supaya kulit nampak kekal muda.Tetapi tahukah anda semua bagaimana sebenarnya ROSE MERAH COLLAGEN berfungsi?

Okay jom kita share ilmu sama-sama.

Collagen ialah sejenis protein yang banyak terdapat di dalam tubuh manusia iaitu lebih kurang 70%. Collagen terdapat pada otot, tulang, kulit, tendon dan tulang rawan.

Fungsi collagen membantu pertumbuhan semula kulit baru serta mengekalkan kelembutan kulit manakala bagi sendi rawan, ia berfungsi sebagai kusyen untuk mengurangkan bebanan terhadap sistem struktur badan terutama pada pinggul, sendi dan lutut.

>Rambut dan Kuku<
Manfaat dari kolagen dapat membantu memperkuat rambut dan merangsang pertumbuhan kembali. Kuku juga harus menjadi lebih kuat sementara bintik-bintik putih secara bertahap akan hilang. Penggunaan teratur akan mendorong kuku untuk lbh kelihatan sihat

>Kulit<
Collagen membantu kulit kelihatan tegang sering disebut sebagai elastis. Seiring pertambahan usia, kulit kita menjadi kering dan kedut,penggunaan rutin collagen akan membantu menjaga kelembutan dan tekstur kulit dan menyembuhkan bekas luka dengan cepat dan membantu dalam pengurangan parut. Hal ini juga dapat membantu untuk mengurangi bintik-bintik flek dan kulit terbakar.

>Sendi<
Collagen memberikan fleksibiliti tubuh komponen utama tendon, tulang dan bahkan pembuluh darah. Collagen sangat membantu dalam memulihkan kembali bahan tulang rawan di sendi.

>Tulang<
Bercerita tentang Collagen sama pentingnya dengan kalsium, karena collagen adalah pelekat tulang menyatu di sendi. Collagen jika diamalkan jgka masa panjang akan membantu untuk memperkuat tulang dan mngelakkan ianya menjadi rapuh.

>Otak<
kebaikkan collagen membantu untuk menjaga pikiran serta tubuh dalam keadaan yang baik.

>Mata<
collagen mngatasi masalah penglihatan. Beberapa test telah menunjukkan kebaikkan dalam kesihatan mata setelah menggunakan suplement collagen. Collagen membantu kita agar kelihatan segar dan sehat.

RMC 2 in 1 di formulasikan sebagai suppliment terbaik NO 1 di ASIA..kecantikan dan kesihatan kini dah terbukti.

ARAHAN !! Jika anda menggunakan hp scroll sampai ke bwh sila klik -> View Web Version 

LIHAT INFO DAN TESTIMONI RMC DI BAHAGIAN  ( SITE BAR ) 

No comments:

Post a Comment